zondag 30 september 2012

Taxichauffeurs

Het leuke aan taxichauffeurs is dat ze altijd alles weten. Het leuke aan  taxichauffeurs is ook dat ze meestal niets weten. Een kleine greep uit de inmiddels ontelbare gesprekken waar  Maarten Spanjer Joris Linssen trots op zou zijn:

Ik: 'San Miguel is nog behoorlijk rustig, toch? Qua geweld enzo'.
T: 'Ja, zeker. En weet je hoe dat komt? Hier geloven de mensen nog in God en zijn we écht katholiek'.
Ik: 'Ok, maar al die narcos dan? Die slaan ook een kruisje voor én nadat ze iemand door het hoofd hebben geschoten'.
T: 'Ah, dat zijn slechte mensen. Zij geloven niet in God, dat zeggen ze alleen maar'.
Ik: 'Juist ja, dus het heeft niets te maken met het feit dat de stad zo rijk is en er ontzettend veel toeristen rondlopen?'
T: 'Nee'.

Ik: 'Hola, naar theater Cervantes aub'.
T: 'Ben je muzikant? En Waarom spreek je Spaans? Je komt toch uit de VS?'
D: 'Bedankt, ik ben leraar Spaans en kom uit Nederland. Verder ben ik een zeer beperkt gitarist'.
T: 'Maar je ziet er niet uit als een leraar, wel als muzikant. Je moet muziek maken, jongen!'
Ik: 'Ok'.

T: 'Jij komt hier niet vandaan, dat zag ik meteen. Maar ken je wel de historie van deze streek?'
Ik: 'Een beetje, maar vertel.'
(10 minuten bijzonder saaie informatie verder over zojuist verzonnen trollen en elfjes. NB: Het was 06:30 uur...)
Ik: Klinkt leuk, maar niemand heeft ze ooit gefotografeerd? En er verschijnt ook nooit iets over in de media...?
T: Nee, natuurlijk niet! Mensen zien ze wel, maar ho maar dat je er iets over leest in de krant. Het komt de regering niet goed uit dat de mensen de waarheid kennen. Zo zag ik vorige week zondag om 08:00 hier een schietpartij. Ik ben meteen omgekeerd en maakte dat ik wegkwam, maar de volgende dag zag ik er niets over in de krant! De mensen willen niet geïnformeerd worden. En veel mensen geloven me niet als ik dit zeg, maar een paar dagen geleden zag ik hier nog een UFO vliegen. Zo'n ding, het was geen vliegtuig, want waar waren de motoren of de vleugels? Ik zweer je, de mensen zetten de auto stil om er naar te kijken. En de dag daarna in de krant? Niks, noppes, nada, natuurlijk niet!
Ik: 'We zijn er, bedankt'.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten